Spoločnosť Inter Cars oslavuje 20 rokov pôsobenia na Slovensku, pričom jej úspech je úzko spätý s frančízovým modelom podnikania.
Frančízový model Inter Cars nevznikol náhodne. Už zakladateľ spoločnosti v Poľsku Krzysztof Oleksowicz vedel, že lokálna znalosť trhu je kľúčová. Tento prístup umožňuje sieťovým partnerom efektívnejšie reagovať na potreby zákazníkov v rôznych regiónoch.
Ako vysvetľuje Martin Mihaliček, Country Manažér Inter Cars pre Slovensko. „Prečo vymýšľať niečo nové, keď už máme úspešný koncept? Tento systém nám umožňuje využiť regionálnu špecifickosť a podnikateľský drive lokálnych partnerov."
Dlhoročný frančízant Roland Sikhart prirovnal model Inter Cars k „hejnu piraní“, kde menšie jednotky spolu vytvárajú silný celok. „Keď si predstavíš konkurenta, tak je to jedna veľká piraňa. Ale Inter Cars? To je obrovské ,hejno‘ malých piraní, ktoré sa dokážu rýchlo prispôsobiť a ovládnuť trh."
Prečo je frančíza pre Inter Cars ideálna?
Každý frančízant pozná svoj región a jeho špecifická vo väčšine prípadov lepšie než centrála. Disponuje tak lokálnym know-how. Majitelia pobočiek sú motivovanejší než zamestnanci, pretože ich úspech je priamo spojený s ich úsilím.
Zároveň rast celej spoločnosti je možný rýchlejšie a s menšími rizikami. „Zamestnanca nikdy nenamotivujete tak, ako sa dokáže majiteľ namotivovať sám," vysvetľuje Mihaliček.
Ako vznikol Inter Cars a aké boli prvé kroky spoločnosti? Viac v článku/vo videopodcaste.