Mobile Balloons
Left Balloons Right Balloons
20 rokov sortimentu v pohybe

Za rozšírením stojí nielen rast firmy, ale aj vývoj trhu. Po otvorení hraníc sa na Slovensku začali vo veľkom dovážať ojazdené vozidlá a bolo potrebné pokryť diely na stovky rôznych modelov.


Už v tom čase sa Inter Cars vyznačoval širokou ponukou a kľúčovou výhodou všetkého „pod jednou strechou“. Zákazník si mohol vybrať z viacerých značiek. „Bolo bežné, že na pobočke sme mali sedem výrobcov brzdových platničiek na jedno auto. Konkurencia mala jedného-dvoch. To je rozdiel,“ zdôrazňuje segment manažér Inter Cars Martin Kovačič.


Inter Cars tomuto vývoju prispôsoboval aj segmentovanie v rámci spoločnosti. Spočiatku to boli osobné autá, nákladné autá a motocykle, postupne pribúdali autobatérie, oleje a ďalšie segmenty. „Nesmiem zabudnúť na posledný, rýchlo rastúci segment, ktorým je agro,“ hovorí Erik Engel, segment manažér Inter Cars. Spoločnosť v súčasnosti dokonca disponuje aj náhradnými dielmi pre lode.


Dôvod, prečo nastalo takéto segmentovanie, bolo zlepšenie efektivity a výkonnosti spoločnosti. „Vďaka takémuto rozdeleniu sme mohli budovať stratégiu pre každý segment osobitne. Je to akoby sme mali 14 firiem a každá podniká s tým svojím. A cieľom firmy je byť jednotkou v každom z týchto segmentov,“ vysvetľuje Engel.


Pestrosť ponuky by však bez systematického sledovania a reagovania na trh nedávala zmysel. „Komunikácia s trhom a pobočkami na dennej báze je veľmi dôležitá,“ hovorí Kovačič. Obaja produktoví manažéri sa zhodujú, že sortiment musí reflektovať kvalitu, cenu aj záujem zákazníkov.


Dôležitým krokom bolo rozšírenie ponuky o diely pre elektromobily. Inter Cars mal prvé diely pre elektrické vozidlá už pred viac ako desiatimi rokmi. Dnes dodáva nielen brzdové komponenty špecifické pre elektroautá, ale aj celé nabíjacie stanice, káble a príslušenstvo.
Ako hovorí Martin Kovačič: „Nechceme len sedieť a čakať. Elektromobilita prišla a my sme pripravení – máme diely aj nabíjačky.“


S tým súvisí aj zmena v logistike. Každá pobočka si sleduje pohyb svojich zásob. Tovar, ktorý sa nehýbe, sa vracia späť do centrálneho skladu v Poľsku. Namiesto neho sa do regálov dostávajú aktuálne žiadané diely. Výsledok? Rýchla reakcia na potreby lokálneho trhu.


Dôsledok tejto dlhodobej práce je viditeľný v celom rozsahu sortimentu. „Inter Cars má najširšiu ponuku a sme lídrom na trhu,“ tvrdí Erik Engel pri porovnaní hlavných segmentov osobných a nákladných vozidiel. Sortiment, ktorý začínal ako „kompletná ponuka“ základných dielov, dnes zahŕňa všetko od ekonomických pneumatík cez prémiové značky až po komponenty pre najnovšie technológie. A zostáva racionálne riadený na základe dát z terénu.